Educação e imaginário intercultural: recomposição do papel da sociedade civil
Abstract
Analisa, com referência às sociedades europeias, a diversificação cultural dos cenários sociais pós-coloniais e a urgente necessidade de vincular a educação, nesses contextos, a um imaginário social mais conforme a lógica inclusiva da democracia. O imaginário intercultural é visto como o novo rosto daquele imaginário e pressupõe, como condição de materialização, ampla e profunda recomposição do papel educativo da sociedade civil, como concluímos no texto.Downloads
Download data is not yet available.
Published
10-01-2012
How to Cite
BARBOSA, M. Educação e imaginário intercultural: recomposição do papel da sociedade civil. Brazilian Journal of Pedagogical Studies , v. 92, n. 232, 10 Jan. 2012.
Issue
Section
Estudos
Once their work is accepted for publication, author’s copyrights are automatically relinquished to the National Institute for Educational Studies and Research Anísio Teixeira (Inep).
Since 2016, the journal Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (RBEP) uses the licence CC-BY.
Partial or total reproduction of the content of this Journal is permitted provided that the original publication is properly referenced, as well as a link to license CC BY 4.0 and to indicate any possible alterations made to the article.