Profissionais da sociedade de informação: o information broker
Abstract
Descreve as atividades do intermediário da informação information broker), como um profissional da sociedade da informação. Apresenta sua origem histórica, formação acadêmica e funções que esse deve desempenhar no contexto do oferecimento de serviços e produtos de informação de valor agregado. Destaca a necessidade de critérios para a seleção adequada desse profissional e a complexidade envolvida no planejamento e estruturação de serviços de consultoria desta natureza. O desenvolvimento e popularização das redes de informação e o potencial acesso de dados por um número cada vez mais amplo de indivíduos, apresenta um desafio ao information broker, do qual se exigirá um alto grau de criatividade e de resposta qualitativa às demandas de informação de indivíduos e grupos. Palavras-chave: serviços e produtos de informação; intermediação de informação; profissionais de informação. Abstract It describes the information broker's activities as a professional in the information society. It presents an historical approach as well as it's academic formation and functions concerning information products and services which have value-added. In order to choose correctly this sort of professional, employers must decide under specific criteria, foreseeing the complexity involved on this kind of consultant job. Information brokers must be aware about the changes in the process of seeking information, that already put them under pressure, in order to offer new, qualitative and creative information products and services, oriented to save time and money from their clients. Key-words: information services and products; information brokerage; information professionals.Downloads
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Published
01-01-1999
How to Cite
MARCHIORI, P. Profissionais da sociedade de informação: o information broker. Brazilian Journal of Pedagogical Studies , v. 80, n. 194, 1 Jan. 1999.
Issue
Section
CIBEC
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