Arca de Noé: o conhecimento sobre os animais em imagens
Abstract
A imagem é abordada como forma de registro e circulação de conhecimentos sobre a natureza e as artes na primeira modernidade e, no mundo contemporâneo, como ferramenta para o ensino de ciências. São evidenciados alguns aspectos da utilização de imagens e sua relação com o texto que permaneceram ou se modificaram ao longo do tempo. Busca-se refletir sobre a função das imagens nos materiais didáticos atuais e seu papel facilitador na construção e reconstrução de conhecimentos, a partir do estudo de suas origens desde a generalização dos livros impressos na Europa renascentista.Downloads
Download data is not yet available.
Published
28-12-2018
Section
points of view - What do other experts think?
These are the terms of this Copyright Notice:
- I declare that I permanently forfeit in favor of the National Institute of Educational Studies and Research (INEP) all rights related to:
-
- editing, publication, reproduction, and distribution of the work;
- publication through digital and electronic media;
- translation of the work to any language;
- updating, re-printing, adaptation, and compression of the work;
- uploading of work in the publishing platform of INEP;
- divulging complete or parts of work through the World Wide Web (internet), whether in Brazil or foreign countries;
- authorization of third parties to execute any of the acts mentioned before.
- I explicitly declare that I am solely responsible for the opinions expressed in the work, and its publication does not violate the rights of third parties.
- I declare that the nature of said work is one of pro bono publico and, as such, I forfeit the right to any compensation regarding ownership rights granted.
- I authorize spelling and grammatical review of the manuscript, provided that the content and opinions therein remain unchanged.